Tuesday, November 20, 2012

CIS 565 Final Project-- WebGL Path Tracer



Group member: 
Yue Hu and Ashima Gupta

Introduction: 
In this project, we will use WebGL to embed path tracer in a web page and render realistic scenes with light effects. In path tracer, a large number of ray paths are traced to render an image. Hence, WebGL, which allows GPU accelerated usage of physics and image processing, will be able to produce realtime performance.

Features:
● Basic Path tracing features:
○ Reflection 
○ Refraction
● Anti-alias
● Subsurface scattering
● Real-time interactivity
● Texture Mapping, Bump mapping, Displacement mapping
● Performance optimization

Library: WebGL utility library

Why this topic:
WebGL is latest technology which gives ability to develop and embed cool effects on a web page. Path tracing  can get photo-realistic pictures. Combine webGL technology with path tracing method will make it possible for us to get amazing pictures through web browser.
We already did the path tracer in CUDA, which looks great but still need a long time to converge. So we are going to optimize the path tracer code to make it faster and able to run in real time. Getting nice images in real-time is cool. 

No comments:

Post a Comment